علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

وبلاگ شخصی یکی از شرکت کنندگان طرح حفظ موضوعی قرآن

علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

وبلاگ شخصی یکی از شرکت کنندگان طرح حفظ موضوعی قرآن

علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

روز اول که در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم درسایت راسخون ثبت نام کردم صرفا از روی علاقه واحساس نیاز شخصی بود اما بعداز چندروز از سازمان اوقاف وامور خیریه به من زنگ زدند و آدرس وکد پستی رو خواستند قرار شد که هرهفته با من تماس گرفته بشه وزیرنظر استاد محترم حفظ جزوه 300موضوعی قرآن کریم رو شروع کنیم . جزوه هم به صورت هدیه برام پست شد.
ازاون به بعد هرهفته 5شنبه ساعت 6 "استاد هاشمی" عزیز زنگ می زدند تااینکه در ابتدای سال 1394موفق به اتمام 300موضوع کتاب شده و اکنون بیشتر به مرور این موضوعات و مطالعه سایر منابع قرآنی با رویکرد موضوعی و حتی منتظر جلدهای احتمالی بعدی این جزوه ارزشمند هستم .
امیدوارم این وبلاگ محلی برای بحث وتبادل نظر خودمانی شرکت کنندگان وعلاقه مندان به طرح حفظ موضوعی قران مجید "سازمان اوقاف امور خیریه" وتبلیغی برای این طرح نورانی بشه.
الاحقر:علیرضا خدادوست amozesh217@gmail.com

استفاده از فلش کارد درحفظ موضوعی

يكشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۳۷ ب.ظ

سلام احتمالا تا حالا از جعبه لایتنر استفاده کردین یا حداقل اسم اون رو شنیدین.
این جعبه که دراون فلش کاردهای حاوی یک سری نکته یا یادداشت قرارداره رو می تونیم برای یادگیری وحفظ هرچیزی مثلا لغات زبان یا همین آیات موضوعی قرآن به کارببریم.
 یکی از روشهایی که من مدتی استفاده کرده ام و واقعا موثر بوده است همین روش است که در ادامه مطلب روش تهیه  و نیز فایل آماده فلش کاردهارو خدمتتون ارایه خواهم کرد.....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پی نوشت1:فایل های صوتی هم دردست اقدام هستند .متاسفانه یک نرم افزار خیلی کاربردیم (sony sound forge 7)مشکل کرک پیداکرده است اما ان شاءالله به زودی فایل های استاد سعدالغامدی شامل 300 موضوع با اصلاح چند مورد اشکال در 150فایل اول رو آپلود می کنم و فایل های استاد منشاوی هم بعداز عید نوروز
پی نوشت 2:درمورد نکات قرآنی هم همونطور که حتما همه شما نکات زیادی درنظر دارید  موارد زیادی هست که متاسفانه به علت کمبود وقت ان شاءالله کم کم بعدا به جدول پست قبل اضافه خواهد شد.

 روش استفاده ارفلش کارد که در تصویر متحرک نمایش داده شده است ونیاز به توضیح خاصی نمی بینم جزاینکه زمان مرور کردن فلش ها وتعداد کاردهای اولیه بسته به فرصت وتوانمندی شما متفاوت است مثلا اگر تا موضوع شماره 50درس گرفته اید ونمیتوانید هر 50موضوع رو در طبقه اول قرار بدین می تونین 10تا 10تا  فلش کاردها رو به طبقه اول وارد کنید وروزانه دو یا سه بار کاردها رو مرور کنید تا جاییکه در طبقه اولتون مثلا هربار حداکثر 5تا15کارد باقی مونده باشه .به هر حال روش این موضوع برای هر شخص سلیقه ای وآزاد است.

برای تهیه فلش کارد اولا ما نیاز داریم به اینکه کل مطالب رو بطور منظم پرینت شده داشته باشیم . در فایل های پیوست زیر دو متن پی دی اف شده شامل اطلاعات هر موضوع را قرارداده ام که می توانید دانلود کرده وبه صورت پشت و رو  پرینت کنید .البته دقت کنید که درتنظیمات پرینت مقادیر حاشیه یا مارژین صفحه را برابر صفرقرار بدهید.صفحه پرینت شده اطلاعات

بعدازپرینت کامل یک فایل که 19صفحه ای هست بادقت همین برگه های یک رو سفید را مجددا درپرینتر قرار می دهیم به طوری که بر پشت همین 19برگه  فایل دوم پرینت شود .دقت کنید که صفحه به صورت "بالا وپایین" پرینت نشود تا ترجمه فارسی هر موضوع دقیقا بر پشت اطلاعات همان موضوع چاپ شود ونصف برگه در دو طرف کاملا سفید باقی بماند.پیشنهاد می کنم فایل دوم را صفحه به صفحه چاپ کنید و برگه ها را هم با دقت کامل در پرینتر قرار دهید.
حالا شما باید 19برگه پشت و رو شامل کل 300 موضوع داشته باشید .
در مرحله بعد جهت حفظ احترام مطالب وجلوگیری از تماس با دست به هنگام مرور مطالب باید حداقل یک طرف صفحه ها که به ترتیب شامل" عنوان فصل/عنوان موضوع /شماره موضوع ونام سوره مربوطه/شماره آیه موضوع/ ومتن عربی موضوع  " هست را با چسب پهن بپوشانید .
سپس باقیچی قسمت سفید واضافه  برگه را جدا کرده و به صورت طولی از وسط برگه را از وسط تا کنید به شکلی که متن ترجمه دروسط قرار گیرد و مشخصات ومتن قرآن در دو طرف برگه ها قرار گیرد. بعد با یک چسب باریک نواری دولبه تا شده را به هم می چسبانیم .  وبلاخره به  هر موضوع را جدا قیچی می کنیم (در هربرگه ما 16 فیش قرار دارد که اطلاعات 16 موضوع در بیرون وداخل آن چاپ شده ) نتیجه فیش هایی به شکل زیر است:
حال کافی است این فیش ها را به صورت مرتب و تا موضوعی که مورد نظر تان هست درطبقه اول جعبه لایتنر خود قرار داده وبا انتخاب هر فیش و  و حتی نگه داشتن انگشت برروی قسمت های مختلف به طوریکه مثلا فقط عنوان موضوع قابل دیدن باشد بقیه موارد ومتن آیه را مورد خودآزمایی قرار دهید . اکنون متن آیه در پشت فیش یا فلش کارد شما  و متن ترجمه هر موضوع هم که در وسط فیش قرار دارد ودر صورت نیاز می توانید به آن مراجعه کنید.


خوب این هم لینک فایل های پی دی اف اگه سؤالی هست در خدمتیم التماس دعا

دریافت فایل شماره 1

دریافت فایل شماره 2


=======================================================
پیشنهاد به دوستان مجری طرح حفظ قرآن اینکه: همین کارد ها را می توان به صورت رنگی (به تفکیک موضوع های هرفصل یا سوره های مکی ومدنی و...)و درکاغذ مناسب( ودرصورت امکان در یک جعبه مناسب) درشمارگان بالاتری تهیه ودراختیار شرکت کنندگان قرار داد.

نظرات  (۳)

از زحماتتون تشکر می کنم.وقتی اسم حفظ موضوعی به گوشم رسید سرچ کردم تو اینترنت ببینم ماجرا چیه و وبلاگ شمارو پیدا کردم.من محصل هستم امسال کنکور دارم.دنبال یک کار فرهنگی بودم که اوقات فراغتم رو پر کنه و مفید باشه.این طرح عالبه.از فلش کارت هاتون پرینت میگیرم.برای بچه های مدرسمون هم اگه مشتاق باشن تا جایی که بتونم از این فلش کارت ها چاپ میکنم.خدا اجرتون بده...فقط دعا کنید که بقیه هم از این طرح استقبال کنند.
پاسخ:
باتشکر از عنایت شما خوانندگان بزرگوار
چنانچه در استفاده از فایل های فلش کارت ها هر ایراد یا پیشنهادی بود حتما بفرمایید . التماس دعا
 سلام خدا قوت : فلش کارت کل قرآن با صوت برای گوشی موبایل بصورت لایتنر هست 
برای دانلود و دیدن عکس نرم افزار به این سایت بروید.
http://hh114.blog.ir/
خدا خیرت بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی