علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

وبلاگ شخصی یکی از شرکت کنندگان طرح حفظ موضوعی قرآن

علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

وبلاگ شخصی یکی از شرکت کنندگان طرح حفظ موضوعی قرآن

علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

روز اول که در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم درسایت راسخون ثبت نام کردم صرفا از روی علاقه واحساس نیاز شخصی بود اما بعداز چندروز از سازمان اوقاف وامور خیریه به من زنگ زدند و آدرس وکد پستی رو خواستند قرار شد که هرهفته با من تماس گرفته بشه وزیرنظر استاد محترم حفظ جزوه 300موضوعی قرآن کریم رو شروع کنیم . جزوه هم به صورت هدیه برام پست شد.
ازاون به بعد هرهفته 5شنبه ساعت 6 "استاد هاشمی" عزیز زنگ می زدند تااینکه در ابتدای سال 1394موفق به اتمام 300موضوع کتاب شده و اکنون بیشتر به مرور این موضوعات و مطالعه سایر منابع قرآنی با رویکرد موضوعی و حتی منتظر جلدهای احتمالی بعدی این جزوه ارزشمند هستم .
امیدوارم این وبلاگ محلی برای بحث وتبادل نظر خودمانی شرکت کنندگان وعلاقه مندان به طرح حفظ موضوعی قران مجید "سازمان اوقاف امور خیریه" وتبلیغی برای این طرح نورانی بشه.
الاحقر:علیرضا خدادوست amozesh217@gmail.com

درپاسخ به حافظ گرانقدر قرآن کریم

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۰۳ ب.ظ

یکی از خوانندگان محترم نظری را به صورت خصوصی ارسال کرده اند که به نظرم می رسد ذکر سوال ایشان و پاسخ آن خالی از فایده نباشد:

"با سلام و خسته نباشید،من در حال حفظ قران کریم هستم و با کمک خداوند نزدیک به 7 جز حفظ شده ام ،ولی برای حفظ موضوعی قران هم مشتاق هستم چون فکر می کنم در تثبیت بیشتر آیات به من کمک می کند ولی نمی دانم چگونه باید باشد،اگر لطف کنید توضیحی در مورد چگونه حفظ موضوعی قران بدهید ممنون می شوم."

پاسخ حقیر ارسالی به ایمیل ایشان:

اسلام و تشکر از التفات شما به این وبلاگ
...
به هر حال حفظ قرآن کریم و نیز حفظ موضوعی می تواند انسان را بیشتر درگیر مفاهیم قرآنی کند و از این جهت هم بسیار بسیار ارجمند و شریف است.
چنانکه در این وبلاگ ملاحظه فرموده اید 300موضوع مطرح شده د ر کتابچه حفظ موضوعی علاوه بر ترتیب موضوعی به ترتیب شماره آیه و نام سوره نیز در فایل اکسل و فایل پی دی اف ارایه شده است که شما می توانید پس از مطالعه اجمالی و ملاحظه عناوین کلی موضوعات از فهرست کتاب ؛ به حفظ موضوعاتی که به شکل ترتیبی تا به حال درس گرفته اید با عنوان موضوع و شماره آیه و سوره بپردازید که این به حفظ ترتیبی هم کمک شایانی می کند.
(به طور مثال آیات شماره 40تا59سوره نساء که در کتابچه حفظ موضوعی هم از این ایات استفاده شده است).

ضمنا با توجه به اشراف نسبتا خوب به آیات 7جزؤ اول و - ان شاءاله به زودی کل قرآن- می توانید به صورت شخصی به لیست
آیات کتابچه ، آیات یا عبارات دیگری هم اضافه بفرمایید که این هم برای شخص حضرتعالی بسیار مفید خواهد بود ان شاءالله و هم جمع اوری و یا ثبت این آیات پیشنهادی جدید در یک وبلاگ یا سایت جهت اطلاع و استفاده سایرین نیز بسیار مفید فایده خواهد بود .
شخصا در صورتی که یادداشت یا مطلبی در این باره داشته باشید استقبال کرده و مشتاق شنیدن و استفاده و درج آیات پیشنهادی شما و سایر بزرگواران حافظ و علاقمند دراین وبلاگ هستم.
لینک دانلود فایل پی دی اف آیات کتاب حفظ موضوعی به ترتیب نام سوره و شماره آیه  

 

راههای ارتباطی شما با کارشناسان حفظ از طریق تماس تلفنی : 

واحد برادران: 38187138- 025

واحد خواهران:  38187137- 025 

تماس با مدیریت و مشاوره حفظی از ساعت 10الی 12: 38187117 - 025

 شماره پیام کوتاه:  30007227009598 

پست الکترونیک:  info@qoranhefz.ir

آدرس : شهر مقدس قم - بلوار 15 خرداد- جنب امام زاده سید علی- مجتمع فرهنگی آموزشی امام زاده سید علی-مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم کد پستی 3719154671

موفق باشید

  • ۹۴/۱۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی