علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

وبلاگ شخصی یکی از شرکت کنندگان طرح حفظ موضوعی قرآن

علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

وبلاگ شخصی یکی از شرکت کنندگان طرح حفظ موضوعی قرآن

علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

روز اول که در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم درسایت راسخون ثبت نام کردم صرفا از روی علاقه واحساس نیاز شخصی بود اما بعداز چندروز از سازمان اوقاف وامور خیریه به من زنگ زدند و آدرس وکد پستی رو خواستند قرار شد که هرهفته با من تماس گرفته بشه وزیرنظر استاد محترم حفظ جزوه 300موضوعی قرآن کریم رو شروع کنیم . جزوه هم به صورت هدیه برام پست شد.
ازاون به بعد هرهفته 5شنبه ساعت 6 "استاد هاشمی" عزیز زنگ می زدند تااینکه در ابتدای سال 1394موفق به اتمام 300موضوع کتاب شده و اکنون بیشتر به مرور این موضوعات و مطالعه سایر منابع قرآنی با رویکرد موضوعی و حتی منتظر جلدهای احتمالی بعدی این جزوه ارزشمند هستم .
امیدوارم این وبلاگ محلی برای بحث وتبادل نظر خودمانی شرکت کنندگان وعلاقه مندان به طرح حفظ موضوعی قران مجید "سازمان اوقاف امور خیریه" وتبلیغی برای این طرح نورانی بشه.
الاحقر:علیرضا خدادوست amozesh217@gmail.com

بای ذنب قتلت (کاروان قرآنی درفاجعه منا)

يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ب.ظ
وَسِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا           
  و کسانی که از پروردگارشان پروا کردند گروه گروه به بهشت برده می شوند،  (زمر/73)
به عنوان یک عضو کوچک قرآنی درفضای مجازی برخود لازم می بینم که دراینجا یادی بکنم از 5 مهاجر الی الله که درسفر قرآنی خود درکنار هزاران تن از میهمانان خدا در حرم امن الهی درسرزمین #منا با خیانت مزدوران #آل_سعود و #وهابیت به دیار باقی شتافتند.و این فاجعه را به امام زمان (عج) و نایب شان رهبر بزرگوارمان و امت اسلامی تسلیت عرض نمایم.

فاجعه منا

محسن حاجی حسنی کارگر از استان خراسان رضوی، نفر اول مسابقات بین المللی قرآن، امسال در مالزی و نفر برتر مسابقات بین المللی قرآن سال 83 در عربستان
حسن دانش از استان یزد ، نفر اول مسابقات بین المللی قرآن امسال در ایران ، و مسابقات بین المللی قرآن سال 92 در تونس
 امین باوی از استان خوزستان ، مبتهل ممتاز ، عضو گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان  و حائز رتبه اول مسابقات کشوری تواشیح در سال 93 (امیدوارم خانواده این عزیز و دوفرزندش حیدر و عمار تسلیت یک هموطن از شمال شرق کشور رو بپذیرند وبدانند که همه ما در غم ایشان شریکیم.)
محمد سعید سعیدی زاده و فواد مشعلی از استان خوزستان ، از اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان و حائز رتبه اول مسابقات کشوری تواشیح در سال 93
+++++++++++++++++++++++

قطعا ننگ فاجعه #منا_2015 در کنار کشتار مردم بی دفاع بحرین و کشتار حاجیان بیت الله الحرام در سال1366 از حافظه جامعه انسانی و اسلامی جهانی هرگز پاک نخواهد شد .
از مسئولین سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم که با عزت و قدرت به پشتوانه صاحب کعبه و امت مسلمان ومظلوم جهان دربرابر این فاجعه ساکت نمانند و  تدبیر  های مقتضی دیپلماتیک شان را هر چه سریعتر اتخاذ بفرمایند.

 فاجعه منا2

شایسته است تا از سوی تک تک ما نیز در فضای وب حداقل اقدامات اعم از هنری یا فنی یا شرکت در کمپین هایی نظیر این صورت پذیرد تا یاد این فاجعه و قربانیان این جنایت طبق فرمایش مقام معظم رهبری فراموش نشود.
یکی ازدوستان طراح حرفه ای وب در لینک افسران دات آی آر خود پیشنهاد جالبی برای ساخت یک سایت ویژه یادمان قربانیان فاجعه منا(#mina_2015) با ریز برنامه ها واهداف آن داده است .

هنرمندان خانه طراحان انقلاب اسلامی طی یک موشن گرافیک به صورت خلاصه به بررسی #فاجعه_منا پرداخته اند که مشاهده آن را به خوانندگان عزیز پیشنهاد می کنم: دانلود با حجم 47مگابایت    حجم 27مگابایت  
hasan danesh
توضیح عکس:یکی از دو دختر شیرین زبان حسن دانش

(روایاتی از زندگی استاد حسن دانش و محسن حاجی حسنی کارگر +بازخوانی برخی پیام ها و نامه ها پیرامون فاجعه منا به همت سازمان اوقاف و امور خیریه)

  • ۹۴/۰۸/۱۰

نظرات  (۱)

  • صادق بحرانی
  • با سلام
    متاسفانه هیاهوها انسان را از نگرش مثبت باز می دارد.
    در اجتماع چند میلیونی هر حادثه ای ممکن است رخ دهد.
    در هر صورت برادران سعودی تلاش خود را جهت رفاه و امنیت حجاج بکار می برند.
    آن چه پیش آمده قطعا از اراده خادمین حرم خارج بوده است.
    بهتر است با تمسک به قرآن کریم سعی کنیم ریشه اختلافات مسلمین را ریشه کن کنیم 
    نه با هر بهانه ای به آن دامن بزنیم. مسلما دشمنی با مومنین و دوستی با یهود و نصاری به نفع هیچ مسلمانی نخواهد بود.
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از التفات شما آقا صادق عزیز.
    قطعا ارزش وحدت بین مسلمین بسیار بالاست و در این راه در طول تاریخ مسلمانان واقعی همت والا و فداکاری های زیادی داشته اند.
    حضرت امام خمینی که خود پیشنهاد دهنده نامگذاری هفته وحدت بوده و اهتمام ایشان بر حفظ و تقویت وحدت اسلامی بر هیچ کس پوشبده نیست در ماجرای حج سال 66 برخورد شدیدی با آل سعود داشتند.
    همین طور رهبر عزیزمان که به حق مورد احترام  بزرگان شیعه و سنی بوده اند نیز در ماجرای کشتار حج خونین امسال سکوت نکردند.
    وحدت ما حول محور ولایت است و دراین راه تمام سعی مان براین است که در هیچ موردی و از هیچ جهت بر ایشان سبقت نگیریم. چرا که فعل و عمل ایشان را حجت شرعی خود می بینیم.
    "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ ۖ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا" نساء/59

    وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ                    حشر/7

    اجتماع میلیونی حاجیان اولین و آخرین مورد نبوده و حتی در همین عربستان سالهای قبل هم چنین اجتماعی برگزار می شده است .
    در کشورهای دیگر نیز موارد مشابه  مثلا تجمع اربعین زایران امام حسین(ع) و راهپیمایی های هر ساله در کشور عزیزمان کم نیست . که اتفاقا در آنها تعدادجمعیت شرکت کننده نیز ازقبل به طور دقیق مشخص نیست و تمام احتمالات ممکن از قبل پیش بینی و برنامه ریزی و به کمک امکانات مختلف سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت می شوند.
    دوم اینکه شواهد و قراین بسیار زیادی حکایت از این دارند که نه در روز فاجعه و نه در فاصله چندروز بعد دولت آل سعود اصلا تلاش کافی و راضی کننده ای در نجات مصدومان و نیز مدیریت بحران نداشته است.
    سوم اینکه در بین مصدومین و قربانیان فاجعه از هر گروه و طیف اسلامی  چه شیعه و چه سنی وجود داشته اند و این کشتار در صورت عمدی بودن (چه برنامه ریزی قبلی چه سوء مدیریت روز فاجعه و پس از آن)جنایتی بر علیه جامعه اسلام باید تلقی شود.
    چهارم اینکه : ما حساب حکام آل سعود را از برادران اهل تسنن خود -که در ایران هم هستند و در کمال صدق و صفا درکنار هم زندگی می کنیم- جدا می بینیم . و برادری شاهان و شاهزادگان  آل سعود با مسلمانان را نه ما و نه اهل تسنن باور نداریم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی