علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

وبلاگ شخصی یکی از شرکت کنندگان طرح حفظ موضوعی قرآن

علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

وبلاگ شخصی یکی از شرکت کنندگان طرح حفظ موضوعی قرآن

علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

روز اول که در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم درسایت راسخون ثبت نام کردم صرفا از روی علاقه واحساس نیاز شخصی بود اما بعداز چندروز از سازمان اوقاف وامور خیریه به من زنگ زدند و آدرس وکد پستی رو خواستند قرار شد که هرهفته با من تماس گرفته بشه وزیرنظر استاد محترم حفظ جزوه 300موضوعی قرآن کریم رو شروع کنیم . جزوه هم به صورت هدیه برام پست شد.
ازاون به بعد هرهفته 5شنبه ساعت 6 "استاد هاشمی" عزیز زنگ می زدند تااینکه در ابتدای سال 1394موفق به اتمام 300موضوع کتاب شده و اکنون بیشتر به مرور این موضوعات و مطالعه سایر منابع قرآنی با رویکرد موضوعی و حتی منتظر جلدهای احتمالی بعدی این جزوه ارزشمند هستم .
امیدوارم این وبلاگ محلی برای بحث وتبادل نظر خودمانی شرکت کنندگان وعلاقه مندان به طرح حفظ موضوعی قران مجید "سازمان اوقاف امور خیریه" وتبلیغی برای این طرح نورانی بشه.
الاحقر:علیرضا خدادوست amozesh217@gmail.com

یادی از یک خادم قرآنی

سه شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۳۲ ب.ظ

درراستای تولیدمحتوای قرآنی و یادی از خادمان قدیمی قرآن  مطالعه بفرمایید. متن زیر یادداشتی از سفر 2روزه من به شهر نیشابور و گپ و گفتی است با فرزند یکی از قاریان قدیمی شهرستان نیشابور:

درسالن ناهارخوری دانشگاه آزاد نیشابور بودیم که  یکی از داوران" بیستمین دوره مسابقات شفاهی قرآن دانشگاه آزاد خراسان رضوی " به نام استاد "عمارلو" به میز ما نزدیک شده و با فردی که روبروی من نشسته بود سر صحبت را باز می کند.
:ببخشید شما با آقای نوروز استاد قدیمی قرآن در نیشابور نسبتی دارید؟
-    بله من پسر ایشان هستم
: چقدر جالب! من از شاگردان قدیمی ایشان هستم و از ایشان چیزهای زیادی یاد گرفته ام وایشان در زمینه آموزش تجوید قرآن استاد دقیق وسخت گیری بودند.... خاطره ای از ایشان دارم که  نمی دانم شما هم شنیده اید یا نه .
-بفرمایید.


:حدودا 15-10سال پیش بود که فردی به بنده مراجعه کرد و پرسید که آیا در بهشت فضل ( محل دفن اموات درشهر نیشابور) قاری قرآن (بزرگ)ی سراغ دارید- من با توجه به عدم حضور ذهنم درآن لحظه شخص خاصی را به خاطر نیاوردم -.آقایی که به من مراجعه کرده بود می گفت در عالم خواب قبرستان بهشت فضل را دیده است که همه افراد مدفون در آن برروی قبرهای خود ایستاده اند در حالی که بسیار مضطرب و پریشان وهولناک بودند .فقط یک نفر با چهره ای نورانی وجذاب در قسمتی ایستاده بود که گفتند ایشان قاری قرآن هستند.بعدا با دقت بیشتر به یاد آوردم که دراین قسمت از بهشت فضل استاد "محمداسماعیل نوروز" دفن شده اند.

   خیرکم من تعلم القرآن وعلمه
آقای هادی نوروز فرزند استاد نوروز همچنین خاطره دیگری برای ما نقل می کند که:
چندی پیش خانمی در حالی که برادرم  وهمسرشان بر مزار استاد حاضر شده بودند به ما مراجعه کرده و از خواب خود نقل کردند.
این خانم  گفتند که" پدر مرحوم خود را در عالم خواب ملاقات کردم در حالتی خوب و خوش. پدرم گفت که ما به واسطه قاری قرآنی که در این قسمت دفن شده است این حال خوش را داریم. و من چندین بار به اینجا امده ام تا بتوانم بستگان این مرحوم را پیدا کنم ."
کوچکترین فرزند استاد نوروز در باره استاد چنین اضافه می کنند که آقای محمد اسماعیل نوروز متولد1315  در شهر نیشابور یکی از اساتید قرآن شهربودند که شاگردان زیادی را هم به جامعه قرآنی شهرستان تحویل داده اند . ایشان علاوه بر قرآن در نقاشی و ورزش والیبال و موسیقی مقامی ایرانی هم تسلط  داشته وباوجود نقص و سنگینی شنوایی به زبان آلمانی هم در مدت کوتاهی آشنایی پیدا کرده بودند. 
شاگردان از ایشان به عنوان یک استاد دقیق در علم تجوید یاد می کنند که حتی هنگام تلاوت یکی از اساتید مصری در شهر نیشابور آقای نوروز برخلاف نظر سایر قاریان حاضر در مجلس از تلاوت ایشان یک ایراد تجویدی می گیرد و قاری مصری هم نظر ایشان را تایید می کند.
  استاد "محمداسماعیل نوروز" درسال 1376در سن 61 سالگی به لقای محبوب خود می رسد.با صاحب قرآن محشور باشد.آمین.

پ.ن: باتشکر از آقای هادی نوروز فرزند استاد : Novrouz@gmail.com


نظرات  (۱)

با سلام اتفاقا این مواردی که به عرض رسیده ذره ای از کارهای ایشون نبوده اگه واقعا کسی میخواد در این موارد آشنایی بهتری داشته باشند بنده در خدمتتون هستم 09105515373 شماره تماس 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی