علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

وبلاگ شخصی یکی از شرکت کنندگان طرح حفظ موضوعی قرآن

علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

وبلاگ شخصی یکی از شرکت کنندگان طرح حفظ موضوعی قرآن

علاقه مندان به حفظ موضوعی قرآن مجید

روز اول که در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم درسایت راسخون ثبت نام کردم صرفا از روی علاقه واحساس نیاز شخصی بود اما بعداز چندروز از سازمان اوقاف وامور خیریه به من زنگ زدند و آدرس وکد پستی رو خواستند قرار شد که هرهفته با من تماس گرفته بشه وزیرنظر استاد محترم حفظ جزوه 300موضوعی قرآن کریم رو شروع کنیم . جزوه هم به صورت هدیه برام پست شد.
ازاون به بعد هرهفته 5شنبه ساعت 6 "استاد هاشمی" عزیز زنگ می زدند تااینکه در ابتدای سال 1394موفق به اتمام 300موضوع کتاب شده و اکنون بیشتر به مرور این موضوعات و مطالعه سایر منابع قرآنی با رویکرد موضوعی و حتی منتظر جلدهای احتمالی بعدی این جزوه ارزشمند هستم .
امیدوارم این وبلاگ محلی برای بحث وتبادل نظر خودمانی شرکت کنندگان وعلاقه مندان به طرح حفظ موضوعی قران مجید "سازمان اوقاف امور خیریه" وتبلیغی برای این طرح نورانی بشه.
الاحقر:علیرضا خدادوست amozesh217@gmail.com

مگر علی (ع)نماز می خواند(2)

يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۳۱ ق.ظ

 ادامه از "مگر علی(ع)نماز می خواند(1)"

به نظر من بله  کاملا  ممکن بود.


درست است که امروزه سرعت انتقال اخبار و اطلاعات  و حتی جابجایی افراد  با 1400سال پیش قابل مقایسه نیست.
اما به همان نسبت سرعت و حجم شیوع اخبار کذب و شایعات نیز افزایش یافته و هزاران کانال رسمی یاغیر رسمی یا مخفی از طریق ماهواره  ها ومخابرات واینترنت و.... با شیوه ها و تکنیک های تبلیغاتی بسیار مدرن تر از زمان معاویه و بنی امیه درحال فعالیت شبانه روزی هستند .
و تقریبا هر خبری و هر اتفاقی  در جهان قبل از اینکه به اطلاع مردم دنیا برسد وحتی قبل از تولید خبر از فیلتر های بنگاه های خبررسانی وسازمان های اطلاعاتی ابرقدرت های تبلیغاتی به ویژه ایالات متحده گذشته وکاملا مورد پردازش وسانسور و بزرگنمایی یا بایکوت قرار می گیرند و تقریبا همه اخبار تولیدی این بنگاه ها سفارشی و برنامه ریزی شده هستند.  ........................................


شیوه های تبلیغات وخبررسانی این بنگاه ها به حدی اغوا کننده وجذاب است  که برخی افراد حتی از قشر تحصیل کرده تر (لااقل در کشور ما)هم متاسفانه اخبار بنگاه های خبری وسایت های  خبری مشهور خارجی را مبنای سنجش صحت و نیز  اهمیت اخبار خبرگزاری های داخلی قرار می دهند.
نمونه خیلی آشکار ودردسترس این بزرگنمایی ها وبایکوتهای خبری درکشور ما همین راهپیمایی های روز قدس و 22بهمن و... است که د رتک تک شهرهای کشور و چندین بار در سال اتفاق میفتد وپیوسته مورد بایکوت خبری سایتها ورسانه های مشهور جهانی قرار می گرفته است .

هر فرد بی طرفی درداخل کشور کافی است که اخبار خارجی را با مشاهدات عینی خودش از این راهپیمایی ها بسنجد.
 اما فکر می کنید که -در مثال ذکر شده مثلا یک راهپیمایی روزقدس- یک فرد بی طرف در خارج از کشور چگونه می تواند از حجم و  کیفیت وکمیت این راهپیمایی در ایران اطلاع پیداکند ؟

از طریق بنگاه خبری بی بی سی؟ یا  ؟Voa

قطعا نه .
فکر می کنید اگر یک فرد بی طرف و حقیقت جو در هر نقطه از جهان راهپیمایی ها ومشارکت مردمی توده های ملت ایران را ببیند  چه بینشی نسبت به مردم ایران یا اسلام یا تشیع پیدا خواهد کرد.


این جاست که لازم است از امکانات و ظرفیت های خبر رسانی ایجاد شده امروزی که استفاده از آن هم بسیار بسیار آسان تر وارزانتر وعمومی تر است استفاده کرد .

امروزه با روشهای بسیار ساده تر به عنوان مثال در پوشش خبری از یک راهپیمایی با یک گوشی موبایل نه چندان گران قیمت وحتی یک عکاسی نه چندان حرفه ای و یک وبلاگ هم می توان تعداد زیادی عکس و اطلاعات را به بانک اطلاعات اینترنت اضافه کرد وخوراک اولیه مناسبی برای خبرنگاران وخبرگزاری های حرفه ای تر تهیه کرد.


این کار در واقع قدم اول تولید یک محتوای فرهنگی است.
قدم های بعدی نیز با پردازش های بعدی وحرفه ای تر برداشته می شوند تا یک محتوای فاخر فرهنگی از قبیل یک روزنامه یا کتاب یا فیلم یا نرم افزار و... تولید شود .


قاعدتا هر چقدر این فعالیت ها  گروهی تر ومنسجم تر وبا برنامه تر(والبته خالصانه تر!!!) باشند طبیعی است که زودتر و بهتر و کاملتر به نتیجه می نشینند.

حتی یک انقلاب فرهنگی بزرگ مثل انقلاب اسلامی ایران هم درواقع ثمره  قرن ها تلاش و کار و کتاب های فراوان و منابر و مدارس بزرگ است.
====================

این وبلاگ نیز در راستای دستور رهبر عزیز انقلاب در خصوص تربیت حافظان قرآن و در راستای ترویج طرح حفظ موضوعی قرآن مجید که طرحی جدید  و نوپا است- و حقیر به شکوفایی این طرح و ثمر دادن آن حتی تا دهه های آینده جدا امیدوارم- ایجاد شده و هدف خود را تولید محتوا در این خصوص هر چند ابتدایی و غیر حرفه ای قرار داده است .

ذکرخدا


امید وارم محتوای تولید شد ه در این جا بتواند مورد استفاده شما خواننده عزیز و نیز ایده و خوراک  اولیه مناسبی جهت برنامه سازان  فرهنگی  محیا کند.



البته شدیدا به این مثل معتقدم که گفته اند:یک ده آباد به از صد شهر خراب!!
بنابراین دست شما دوست عزیز را به گرمی می فشارم و آماده هر گونه  پیشنهاد انتقاد و... هستم و نیز هر کدام از دوستان که مایل باشند به عنوان نویسنده همکار وبلاگ در اینجا قلم بزنند و هرگونه مطلب یا نکته ای به ویژه در باره حفظ موضوعی قرآن  بنویسند درخدمتیم .
همچنین شما وبلاگ نویس قرآنی عزیز هم می توانید آدرس و لینک خود را برایمان بفرستید تادراولین فرصت در لینک شما رادراین وبلاگ قراردهیم.
سعی بنده همواره خودداری از کپی کردن مطلب از سایت های دیگر و چسباندن(paste) آن خواهد بود و این وبلاگ در راستای رسالت فرض شده بر خود قصد تولید محتوای جدید یا گردآوری مطالب به شیوه جدید قابل استفاده برای شرکت کنندگان بزرگوار طرح حفظ موضوعی را دارد. ان شاءالله.

  • ۹۴/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی